Tinand cont de faptul ca prezentam si reprezentam o unitate spitaliceasca apartinand comunitatii pe care o deserveste,  misiunea conducerii este prestarea unui act medical de calitate intr-un mediu sigur si confortabil, astfel incat pacientii sa beneficieze de cele mai bune ingrijiri.

 

Asezare

Spitalul Municipal Lupeni este situat in municipiul Lupeni, str.Padurarilor nr.2, jud.Hunedoara, intr-o zona turistica muntoasa si monoindustriala. Raza de activitate a spitalului este pe o distanta de peste 60 km, arie 28 000 ha si intre cotele  600 m si 1600 m altitudine, fiind situat la aprox.10 km de statiunea turistica Straja, incluzand in afara municipiului si localitati limitrofe.

 

Profilul de activitate

 

Spitalul Municipal Lupeni are ca obiect de activitate asigurarea serviciilor medicale  pentru bolnavii cu afectiuni cronice si acute.

 

Forma de proprietate

 

Spitalul Municipal Lupeni este unitate sanitara cu paturi, de utilitate publica, cu personalitate juridica, ce furnizeaza servicii medicale. Este instituție publică finanțată din venituri proprii și venituri de la Fondul National Unic de Asigurari Sociale de Sanatate (FNUASS).

In conformitate cu Legea nr. 95/2006, Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 162/2008 şi în baza Hotărârii Consiliului Local Lupeni nr. 67/ 2010, managementul asistenţei medicale din cadrul Spitalul Municipal Lupeni a fost transferat la autorităţile publice locale.

 

Regimul de lucru: permanent

 

Amplasament si localizare

 

Spitalul Municipal a fost înființat în anul 1939 ca spital orășenesc (cladire veche), insa pe parcursul anilor s-au facut diferite modificari in infrastructura spitalului, reparatii capitale si chiar constructii. In anul 2006 a fost data in folosinta aripa noua a spitalului cunoscuta sub denumirea de Spitalul Nou, care comunica cu   Spitalul Vechi prin holuri de acces pe 3 nivele.

  Spitalul este construit in sistem monobloc, spitalul vechi avand 2 nivele, mansarda  parter si demisol, iar spitalul nou avand 5 nivele. In anul 2015 ambulatoriul de specialitate a fost reabilitat in totalitate (inclusiv dotat cu aparatura medicala) printr-un proiect din fonduri europene accesat de primaria municipalitatii.

   In perioada 2017 si pana in prezent spitalul vechi a fost reabilitat in proportie de 80%. 

 

Structura organizatorica

 

Structura Spitalului Municipiul Lupeni se compune din 175 de paturi de spitalizare continua impartita in patru sectii de baza (medicina interna, chirurgie generala, obst-ginecologie, pediatrie) si trei compartimente: CPU, ATI si Ingriijiri paliative la care se adaugă 20 de paturi de spitalizare de zi (utilizate de toate secțiile, 3 fiind de oncologie) și 12 paturi de însoțitori. Spitalul mai are în structură  ambulatoriu de specialitate și diferite departamente funcționale: bloc operator, laborator de recuperare BFT (bază de tratament), laborator analize medicale, laborator de radiologie și imagistică (inclusiv CT), anatomie patologică, farmacie, etc. Laboratoarele deservesc atât secțiile cât și ambulatoriul spitalului.

     Spitalul functioneaza cu 4 linii de garda in cele 4 sectii (medicina interna, chirurgie generala, obst-ginecologie, pediatrie) si 2 linii de garda in compartimentele (ATI si CPU).

    Spitalul dispune de aparatura moderna avand in dotare si aparate de inalta performanta (computer tomograf, mamograf, osteodensitometru, aparatura de radiologie dentara, aparat de radiologie mobil).

   Spitalul are angajati aprox. 255 persoane, din care:

  • 33 medici
  • 19 medici rezidenti
  • 5 alt personal sanitar superior
  • 105 sanitar mediu
  • 64 auxiliar sanitar
  • 18 TESA
  • 11 muncitori si personal de deservire
  • 6 medici inclusi in liniile de garda (pt.garzile efectuate in afara programului de la norma de baza)

 

Viziunea conducerii Spitalului Municipal Lupeni este de a deveni un spital de incredere pentru comunitate, dotat cu aparatura si echipamente medicale competitive care sa contribuie la efectuarea unui act medical de calitate, cresterea satisfactiei pacientilor, siguranta actului medical, a confortului pacientilor, precum si a angajatilor.